środa, 11 stycznia 2017

Rozgrzewający jabłkowo-gruszkowy crumble z migdałami


Kochani!

Zima trzyma...puścić nie chce, nie ma przebacz ;(
Cóż nam pozostaje? Koc, grzaniec, gorąca herbata z malinami, alternatywnie dynamiczne podskoki w celu rozgrzania się ;)
Ewentualnie można jeszcze zajrzeć tutaj, bo atmosfera u Bati zawsze gorąca ;)

A tak na poważnie, to znalazłam bardzo przyjemny sposób na ogrzanie się po mroźnym spacerze. Moje nieśmiertelne owoce pod kruszonką, które zimą smakują jeszcze lepiej niż w czasie pozostałych pór roku. Wyobraźcie sobie gorące jabłka i gruszki, doprawione cynamonem i kardamonem pod chrupiącą kruszonką z migdałami. Cieplej Wam już? No przecież :)

Na 4 porcje potrzebować będziemy:
2 jabłka
2 gruszki
3 łyżki brązowego cukru
1/2 łyżeczki cynamonu
szczyptę kardamonu (ok. 1/3 łyżeczki)
kilka goździków (opcjonalnie, ja nie użyłam, bo nie przepadam, ale wiem, że niektórzy jabłka zawsze doprawiają goździkami )
70 g miękkiego masła
120 g mąki
4 łyżki płatków migdałowych

Jabłka i gruszki myjemy, obieramy, wykrawamy gniazda z nasionami i kroimy na cienkie plasterki. Zasypujemy łyżką cukru, cynamonem, kardamonem i mieszamy. Cztery kokilki lub jedną większą formę smarujemy masłem i wykładamy owoce, wyrównujemy. W osobnym naczyniu umieszczamy masło, mąkę i pozostały cukier. Rozcieramy składniki między palcami do uzyskania kruszonki. Kruszonkę wykładamy na owoce i również wyrównujemy. Wierzch posypujemy płatkami migdałów.
Wkładamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 30 min. Jeśli płatki migdałów będą się przypalać, możemy trochę obniżyć temperaturę.
Wyciągamy, lekko studzimy i gotowe.

Oczywiście my zawsze jemy prosto z piekarnika i zawsze mamy oparzone języki, i nigdy nie wyciągamy z tego wniosków, i zawsze jest tak samo :)

Jeśli macie ochotę, możecie użyć innych owoców, np. śliwek tak jak w tym przepisie.

Smacznego!
Bati




Przepis własny

2 komentarze:

  1. Brzmi przepysznie :) Gruszki, jabłka no i oczywiście cynamon to coś dla mnie :D Jak nie chce mi się piec takiego deserku to robię sobie herbatę z kawałkami suszonego jabłka,z dodatkiem cynamonu, goździków <3
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł, muszę wypróbować :) Ja zazwyczaj piję z cytryną i łyżką dżemu malinowego.
      Pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

      Usuń

Copyright © 2016 Bati RULEZ , Blogger